STATUTUL ASOCIATIEI ” TESLA OWNERS CLUB ROMÂNIA ”
Actualizat în conformitate cu Hotărârea nr. 1 din data de 02.12.2021 a Adunării Generale a Membrilor Asociației Tesla Owners Club România
CAPITOLUL I – DISPOZITII GENERALE. DENUMIREA, SEDIUL ŞI DURATA ASOCIAŢIEI
Art.1. Membrii fondatori ai asociatiei sunt:
1. COSTE VLAD IONUŢ
2. DRĂGAN RĂDULEŢ ANDREI
3. TUDOSE DAN
4. MARIN ADRIAN
5. MARIN ŞTEFAN ALEXANDRU
6. FARCAŞ EMIL
” TESLA OWNERS CLUB ROMÂNIA ” se constituie ca organizatie profesionala cu
personalitate juridica romana, neguvernamentala, apolitica si independenta, deplin
autonoma din punct de vedere structural, functional si economic, de drept privat,
nepatrimonial, de interes comunitar-local, in baza Ordonantei de Guvern nr.26/30.01.2000
cu privire la asociatii si fundatii, modificata de Ordonanta de Guvern nr. 37/2003 si aprobata
de Legea nr. 246/2005, prin liberul consintamant al asociatilor.
Art.2. Denumirea este ” TESLA OWNERS CLUB ROMÂNIA ”.
Art.3. Asociatia actioneaza in concordanta cu interesele membrilor sai in conformitate cu
principiile economiei de piata.
Art.4. Asociatia poate infiinta societati comerciale, daca acestea au caracter accesoriu in
stransa legatura cu indeplinirea scopului principal al persoanei juridice.
Art. 5. Sediul Asociaţiei este la următoarea adresă: : mun. Oradea, str. Czaran Gyula, nr.
7A2, jud. Bihor. Sediul poate fi schimbat pe baza hotararii Consiliului Director.
Art.6. Asociatia isi poate constitui filiale sau sucursale, ca structuri teritoriale pe baza
hotararii Adunarii generale, in limitele legii, prin care le poate aloca cate un
patrimoniu.Sediul Asociaţiei va putea fi mutat în orice alt loc în baza unei Hotărâri a
ConsiliuluiDirector.
Art. 7. – Asociaţia este constituită pe o durată nedeterminată, începând cu data înscrierii
sale în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.
CAPITOLUL II – SCOPUL ASOCIAŢIEI
Art. 8. Obiectivele si scopul asociatiei.
a) Susţinerea misiunii companiei TESLA în accelerarea tranziţiei globale către energia
sustenabilă.
b) Susţinerea companiei TESLA astfel:
c) prin promovarea de iniţiative legislative,
d) prin oferirea posibilităţii efectuării de test-drive cu autoturismele TESLA ,
e) prin participarea voluntară la spectacole şi expoziţii auto,
f) prin iniţierea în conducerea maşinilor electrice a noilor posesori de autoturisme
TESLA ,
g) prin găzduirea de evenimente sociale , precum şi prin promovarea achiziţionării de
autoturisme TESLA .
Art.9. Asociatia urmareste scopuri ce beneficiaza de inlesniri de impozite, neurmarind
obtinerea de profituri.
Art.10. Schimbarea scopului asociatiei se poate face numai de catre Adunarea Generala, cu intrunirea votului a trei patrimi din numarul membrilor sai. In toate cazurile schimbarea
scopului asociatiei se poate face numai daca acesta a fost realizat in totalitate sau in cea mai mare parte ori daca acesta nu mai poate fi indeplinit. Completarea scopului asociației se poate face numai de către Adunarea Generală, cu votul pozitiv al majorității membrilor săi prezenți.
CAPITOLUL III – Membri
Art. 11. Pot fi membri ai asociatiei si alte persoane fizice sau juridice care prin activitatea lor pot contribui la realizarea scopului asociatiei si au deplina capacitate de exercitiu.
Persoanele fizice sau juridice care doresc să devină membri asociați adresează asociației o cerere de adeziune. Calitatea de membru asociat se aprobă de către Consiliul Director.
Persoanele fizice, membri sau nu ai asociației, în temeiul dreptului constituțional la asociere pot organiza grup(uri) de lucru fără personalitate juridică cu activități aflate în sinergie cu Obiectivele și scopul asociației prevăzute la Capitolul II.
Art.12. Calitatea de membru al asociatiei se poate pierde prin exprimarea in scris a dorintei de retragere a membrului, ca masura disciplinara prin decizia Consiliului Director sau prin pierderea capacitatii de folosinta si/sau exercitiu a acestuia si totodata prin dizolvarea si lichidarea asociatiei.
CAPITOLUL IV. – Patrimoniul
Art.13. Patrimoniul iniţial al asociaţiei este distinct si autonom, in valoare de de 200 lei ,
constituit din contribuţia în numerar a asociaţilor.
Art. 14. – Sursele de venit ale Asociaţiei sunt următoarele :
a) cotizaţiile membrilor
b) donaţii şi sponsorizări din ţară şi din străinătate
c) dobânzi şi dividende rezultate din plasarea sumelor disponibile în condiţiile legii
d) dividendele societăţilor comerciale înfiinţate de asociaţie
e) resurse financiare obţinute de la bugetul de stat, bugetul local sau alte surse de finanţare ce stau la dispoziţia ONG-urilor
f) veniturile din activităţile economice directe întreprinse de asociaţie care au caracter
accesoriu şi sunt în strânsă legătură cu scopul asociaţiei
g) contribuţii în bani sau natură ale membrilor sau simpatizanţilor
h) fonduri europene
i) alte venituri prevăzute de lege.
Pentru a-si putea indeplini obiectivele si pentru a-si putea mari patrimoniul, asociatia poate
achizitiona animale, bunuri, drepturi de autor, asumandu-si toate obligatiile legale ce decurg
din transferul de bunuri si fonduri.
Art. 15. – Activiatea economico-financiara se raporteaza prin bilantul anual al asociatiei si
controlul comisiei de cenzori si se organizeaza conform legislatiei fiscale in vigoare.
Operatiunile financiar-contabile ale asociatiei se vor putea face numai cu semnatura
presedintelui sau a imputernicitului acestuia.
Art. 16. – Activitatea economico-financiara si de gestiune se tine de personal calificat si este supusa controlului Consiliului Director si comisiei de cenzori; asociatia poate deschide cont in orice banca din Romania sau strainatate, cu respectarea legislatiei in vigoare.
Art.17. – Exercitiul economico-fianciar incepe de la data de 1 ianuarie si se incheie la 31
decembrie; primul exercitiu incepe de la data constituirii asociatiei.
CAPITOLUL V – Organizarea si functionarea asociatiei
Art. 18. – Organele asociatiei sunt:
- Adunarea Generala;
- Consiliul Director;
- Comisia de Cenzori.
Sedintele organelor asociatiei vor fi tinute la sediul Societatii ori de cate ori este necesar sau ori de cate ori este obligatoriu conform legii. Convocarea sedintelor se face prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, prin fax sau prin e-mail expediat catre fiecare dintre membrii organelor asociației cu cel putin 15 (cincisprezece) zile anterior datei fixate pentru sedinta sau, in cazuri urgente, cu cel puțin 5 (cinci) zile anterior datei fixate pentru sedinta.
Sedintele organelor asociației pot fi tinute si prin intermediul facilitatilor de tip
teleconferinta sau videoconferinta, cu conditia ca asemenea facilitati sa permită fiecărui
membru care participă o comunicare adecvată cu toti ceilalti participanti. In acest caz,
membrii care au participat prin teleconferinta sau videoconferinta vor confirma votul lor cu
privire la ordinea de zi prin semnarea hotărârii organului asociației sau prin confirmarea
separată a votului lor depusă la sediul Societatii sau transmisa prin posta, curier, fax,e-mail
sau alt tip de mesagerie. Hotărârile organelor asociației pot fi semnate de membri inclusiv cu semnătură electronică extinsă.
O hotarare scrisa, semnata sau consimtita printr-o notificare scrisa transmisa prin posta,
curier, fax, e-mail sau alt tip de mesagerie de catre toti membrii organului asociației va fi
validă si cu efecte ca si cum ar fi fost adoptata in cadrul unei întruniri directe si poate consta in mai multe documente in forma similară care au fost semnate si trimise de catre unul sau mai multi membri ai organului care a ținut ședința.
La fiecare sedinta se va intocmi un Proces-verbal care va fi semnat de catre presedintele de sedinta si de catre cel putin un alt membru prezent si care va cuprinde ordinea deliberarilor, deciziile adoptate, numarul de voturi exprimate si opiniile separate.
Art.19. –Adunarea Generală este organul de conducere, alcătuit din totalitatea din
totalitatea asociaților și este statutar întrunită dacă, la prima convocare, numărul
participanților prezenți și reprezentați totalizează jumătate plus unu din numărul total al
membrilor asociației. În cazul în care cvorumul anterior nu este întrunit la prima convocare,
Adunarea Generala va fi convocata la o dată ulterioară, atunci când membrii prezenți pot
hotărî, cu majoritate de voturi, asupra problemelor înscrise pe ordinea de zi, indiferent de
cvorum. În toate cazurile, Hotărârile Adunării Generale se aprobă cu majoritate de voturi
(adică, cu alte cuvinte, cu votul pozitiv a cel putin jumatate plus unu din voturile membrilor
prezenti la Adunarea Generală). Competenta adunarii generale cuprinde:
a) elaborarea strategiei şi a obiectivelor concrete ale Asociaţiei;
b) aprobarea raportului de activitate al Consiliului Director pentru perioada anterioară,
a situaţiilor financiare ale Asociaţiei pentru exerciţiul încheiat şi proiectul bugetului
de venituri şi cheltuieli al Asociaţiei pentru următorul exerciţiu financiar.
c) alegerea şi revocarea preşedintelui asociaţiei şi a membrilor Consiliului Director;
d) alegerea şi revocarea cenzorului sau, după caz, a membrilor comisiei de cenzori;
e) înfiinţarea de filiale;
g) modificarea actului constitutiv şi a statutului Asociaţiei;
h) dizolvarea şi lichidarea Asociaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor rămase
după lichidare;
j) orice alte atribuţii prevăzute în lege sau în statut.
Adunarea generala se intruneste cel putin o data pe an, dar se poate convoca in sesiune
extraordinara la cererea unei treimi din membrii asociatiei sau a doua treimi din Consiliul
Director si are drept de control permanent asupra organelor prevazute la art.19 lit. c) si d).
Convocarea Adunarii Generale se face cu cel putin 15 zile inainte de data programata.
Art.20. Asociatul care, intr-o anumita problema supusa hotararii Adunarii Generale, este
interesat personal sau prin sotul sau, ascendentii sau descendentii sai, rudele in linie
colaterala sau afinii sai pana la gradul al patrulea inclusiv nu va putea lua parte la deliberare si nici la vot.
Art.21. Hotararile luate de Adunarea generala, in limitele legii, ale actului constitutiv si ale
statutului sunt obligatorii chiar si pntru asociatii care nu au luat parte la adunarea generala
sau au votat impotriva.
Art. 22. Hotararile adunarii generale, contrare legii, ale actului constitutiv si ale statutului
pot fi atacate in justitie de catre oricare dintre asociatii care nu au luat parte la adunarea
generala sau care au votat impotriva si au cerut sa se insereze aceasta in procesul verbal de sedinta, in termen de 15 zile de la data la care au luat la cunostiinta despre hotararea sau de la data la care a avut loc sedinta, dupa caz.
Cererea de anulare se solutioneza in camera de consiliu de catre judecatoria in
circumscriptia caruia isi are sediul asociatia. Hotararea instantei este supusa numai
recursului.
CAPITOLUL VI – ORGANELE ASOCIAŢIEI
Art.23. Consiliul Director este organul executiv de administrare al asociatiei si este condus de presedinte. Consiliul Director se compune din 3 sau 5 membri desemnati de catre Adunarea Generala. In caz de descompletare, functiile ramase libere se completeaza prin intrunirea votului a jumatate plus unu din numarul membrilor Consiliului Director, in cel mult 30 de zile de la descompletare.
Organul de administrare este Consiliul Director al Asociatiei, format din 3 membri fondatori, condus de un presedinte si un vicepresedinte, dupa cum urmeaza:
1.COSTE VLAD IONUŢ – presedinte
2. TUDOSE DAN- vicepreşedinte
3. FARCAŞ EMIL – membru
Art. 24. Consiliul Director asigura punerea in executare a hotararilor Adunarii Generale,
pentru realizarea scopului si obiectivelor asociatiei, exercitand urmatoarele atributii:
a) prezinta Adunarii Generale raportul de activitate pe perioada anterioara, executarea
bugetului de venituri si cheltuieli, situatiile financiare anuale, proiectul bugetului de
venituri si cheltuieli si proiectul programelor asociatiei.
b) Incheie acte juridice in numele si pe seamna asociatiei, prin presedinte;
c) Aproba si administreaza patrimoniul asociatiei;
d) Dezbate si aproba actiunile lucrative ale asociatiei;
e) Stabileste cota de contributie in functie de serviciile executate;
f) Aprobă primirea de noi membri în Asociație și excluderea membrilor pentru încălcarea
Statutului asociației”;
g) Deleaga reprezentanti ai Asociatiei ori de cate ori este nevoie;
g^1) Aprobă constituirea, atribuțiile, organizare și funcționarea aparatului tehnic al
asociației; aprobă organigrama și politica de personal ale asociației”;
h) Indeplineste orice alte atributii prevazute in statut sau stabilite de Adunarea Generala;
Art. 25. Consiliul Director poate fi alcătuit din persoane care nu fac parte din Asociație, în limita a cel mult o pătrime din componența sa. Schimbarea componenței Consiliului Director de către Adunarea Generală produce efecte fără a fi necesară înscrierea modificării în Registrul Special al Asociațiilor și Fundațiilor ținut de judecătoria competentă.
Art. 26. Consiliul Director delibereaza, in mod valabil, in prezenta a 2/3 din numarul membrilor sai si adopta decizii cu o jumatate plus unu din voturi. Presedintele are drept de veto.
Art. 27. Consiliul Director se intruneste cel putin o data pe luna sau ori de cate ori nevoile Asociatiei o impun. Convocarea Consiliului Director se face de catre presedinte, iar in lipsa acestuia de inlocuitorul sau, cu cel putin 7 zile inainte de data fixata.
Art. 28. Deliberarile si hotararile Consiliului Director se consemneaza in procese-verbale incheiate cu ocazia fiecarei sedinte.
Art.29. Membrul consiliului care, intr-o anumita problema supusa hotararii Consilului Director, este interesat personal sau prin sotul sau, ascendenti sau descendenti, rude in linie colaterala sau afini pana la gradul patru inclusiv, nu va putea lua parte la deliberare si nici la vot.
Membrul Consiliului care incalca dispozitiile alineatului precedent este raspunzator de daunele cauzate Asociatiei daca fara votul sau nu s-ar fi putut obtine majoritatea ceruta.
Art. 30. Nu poate fi membru al Consiliului Director, iar daca era, pierde aceasta calitate orice persoana care ocupa o functie de conducere in cadrul unei autoritati sau institutii publice, daca asociatia are ca scop sprijinirea activitatii acelei institutii publice.
Art.32. Schimbarea sediului Asociatiei se poate face numai cu intrunirea votului a cel putin trei patrimi din numarul membrilor Consiliului Director.
Art.33. Consiliul Director poate imputernici una sau mai multe persoane cu functii executive, inclusiv persoane care nu au calitatea de asociat ori sunt straine de asociatie, pentru a exercita atributiile prevazute la art.24 lit. b) si g).
Art. 34. Presedintele reprezinta asociatia in relatiile cu tertii si face parte din membrii fondatori.
Art. 35. Controlul financiar intern al Asociatiei este asigurat de catre un cenzor sau de catre o Comisie formata din 3 cenzori, doar atunci cand membri asociatiei vor depasi numarul de 15, alesi e o perioada de 4 ani si care au urmatoarele sarcini:
a) Verifica modul in care este administrat patrimoniul asociatiei;
b) Intocmeste rapoarte si le prezinta Adunarii Generale;
c) Poate participa la sedintele Adunarii Generale, fara drept de vot;
d) Indeplineste orice atributii prevazute in Statut sau stabilite de Adunarea Generala, in limitele atributilor legale;
Art. 36. Modificarea actului constitutiv si/sau a Statutului Asociatiei se face prin inscrierea
modificari in Registrul asociatilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carui
circumscriptie teritoriala isi are sediul asociatia, cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor
legale.
Art.37. Cererea de inscriere a modificarii va fi insotita de Hotararea Adunarii Generale sau
dupa caz a Consiliului Director.
Art.38. Membrii asociatiei sunt:
(1) Membrii fondatori, care participa la sedinta de constituire, semnand in acest sens actul
constitutiv;
(2) Membrii asociați, care aderă la asociație după data constituirii; Calitatea de membru
asociat și/sau calitatea de membru în Consiliul Director se dobândește fără a fi necesară
înscrierea în Registrul Special al Asociațiilor și Fundațiilor și fără modificarea Statutului;
(3) Totodată, pot fi numite personalități care să primească calitatea de “Membru de
Onorare”. Membrii de onoare nu au drept de vot, opiniile acestora avand un rol consultativ.
Art.39. Drepturile membrilor asociatiei:
(1) să voteze, să aleagă sau să fie aleși în organele de conducere, putând împuternici de
maxim două ori consecutiv o persoană să-l reprezinte; în caz de neplată a cotizației,
dreptul de vot al membrilor asociației se suspendă pentru perioada cuprinsă între
data limită de plată a cotizației și până la data achitării cotizației;
(2) Sa fie delegati la manifestari nationale sau internationale in domeniu;
(3) Sa beneficieze de sprijin, asistenta si reprezentare in domeniile ce fac parte din
scopul asocierii;
Art.40. Indatoririle membrilor asociatiei:
(1) Sa respecte prevederile statutului, hotararile si deciziile organelor reprezentative;
(2) Sa participe activ si loial la realizarea scopului si obiectivelor asociatiei;
(3) Sa respecte integral angajamentele asumate si legile statului si sa nu permita nimanui
(autoritatilor, patronatului, partidelor sau sindicatelor) imixtiunea in treburile interne
ale asociatiei;
(4) să plătească cotizația anuală în cuantumul și termenul stabilit de Consiliul Director.
Art.41. Pentru abaterea de la Statut, hotărâri sau decizii ale organelor de conducere,
membrul asociației poate fi sancționat cu mustrare, avertisment sau excludere. Constituie
caz de excludere din asociație neprezentarea membrului asociat la 3 întruniri consecutive ale Adunării Generale și neplata cotizației după ce, deși membrul asociației a fost somat de
minimum 2 ori, cotizația nu a fost plătită. Hotărârea de sancționare se adopt de către
Consiliul Director, cu majoritate simplă. Membru asociației care dreptul la contestație în
termen de 30 de zile. Hotărârea Consiliului luată după contestație rămâne definitivă.
Art.42. Asociatia poate infiinta societati comerciale. Dividendele obtinute de asociatie din
activitatile acestor societati comerciale, daca nu se reinvestesc in aceleasi societati
comerciale, se folosesc in mod obligatoriu pentru realizarea scopului asociatiei.
Art.43. Asociatia poate desfasura orice alte activitati economice directe, daca acestea au
caracter accesoriu si sunt in stransa legatura cu scopul principal al persoanei juridice.
CAPITOLUL VII- Relatiile cu autoritatile publice
Art.44. Asociatia prin organele sale va starui pe langa autoritatile administratiei publice
locale in vederea sprijinirii activitatilor sale (in temeiul Ordonantei de Guvern nr.26/2000)
prin:
a) Punerea la dispozitie, in functie de posiblitati, a unor spatii pentru sedii, in conditiile
legii, terenuri pentru pasunat;
b) Atribuirea in functie de posibilitati a unor terenuri in scopul cresterii animalelor,
ridicarii de constructii necesare desfasurarii activitatii si subventii pentru crescatorii
de animale sau producatori de lapte si carne.
Va starui ca autoritatile administratei publice locale sa intocmeasca, la cererea persoanelor
juridice indreptatite, liste de prioritate pentru atribuirea imobilelor prevazute in alineatul
precedent;
Art.45. Asociatia va cere autoritatilor publice sa puna la dispozitia sa informatii de interes
public, conform legii.
Art.46. In cadrul Camerelor Parlamentului, Administratiei Prezidentiale, aparatului de lucru
al Guvernului, institutiei Avocatului Poporului, autoritatilor administrative autonome,
ministerelor, al celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale
functioneza structuri pentru relatia cu mediul asociativ.
Art.47. Autoritatile publice mentionate la art.46 vor fi consultate de reprezentantii asociatiei
care isi desfasoara activitatea in sfera lor de competenta, in vederea stabilirii unor programe
sau activitati comune.
Art.48. Dupa constituirea ei, asociatia va solicita autoritatilor administrative autonome,
ministere, celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si autoritatilor
administratiei publice sa fie luata in evidenta acestora, in functie de domeniul in care
activeaza.
Art.49. Litigiile nascute in legatra cu aplicarea dispozitiilor prezentului capitol se solutioneza
in conformitate cu Legea Contenciosului administrativ nr.29/1990, cu modificari.
CAPITOLUL VII- Dizolarea asociatiei
Art.50. Asociaţia se dizolvă :
a) de drept;
b) prin hotărârea instanţei judecătoreşti competente;
c) prin hotărârea Adunarii Generale;
Art. 51. – Asociaţia se dizolvă de drept prin:
- imposibilitatea realizării scopului şi obiectivelor pentru care a fost constituită, dacă în
termen de 3 (trei) luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop; - imposibilitatea constituirii Adunarii Generale sau a Consiliului Director în
conformitate cu prezentul statut, dacă această situaţie durează mai mult de un an de
la data la care Consiliul de administraţie sau, după caz, Consiliul Director trebuia să se constituie; - reducerea numarului de asociati sub limita fixata de lege, daca aceasta nu a fost
complinita timp de 3 luni.
Constatarea dizolvării se realizează prin hotărârea judecătoriei în a cărei circumscripţie se
află sediul Asociaţiei, la cererea oricărei persoane interesate.
Art. 52. – Asociaţia se dizolvă prin hotărârea instanţei judecătoreşti competente când:
a) scopul sau activitatea sa au devenit ilicite sau contrare ordinii publice;
b) realizarea scopului său este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
c) asociaţia urmăreşte un alt scop decât acela pentru care s-a constituit;
d) asociaţia a devenit insolvabilă;
e) in cazul in care asociatia, prin natura scopului sau obiectivelor propuse, urmeaza sa
desfasoare activitati pentru care, potrivit legii, sunt necesare autorizatii
administrative prealabile, aceste activitati nu vor putea fi initiate, decat dupa
obtinerea autorizatiilor;
Art.53. Dizolvarea asociatiei prin hotararea Adunarii Generale. In termen de 15 zile de la
data sedintei de dizolvare, Hotararea Adunarii Generale se depune la judecatorie, pentru a fi inscrisa in Registrul asociatiilor si fundatiilor.
Art.54. In cazul dizolvarii asociatie, bunurile ramase in urma lichidarii nu se pot transmite
catre persoane fizice. Aceste bunuri pot fi transmise catre persoane juridice de drept privat
sau de drept public cu scop identic sau asemanator printr-o procedura prestabilita.
Art.55. Daca in termen de 6 luni de la terminarea lichidarii, lichidatorii nu au reusit sa
transmita bunurile in conditiile alineatului precedent, bunurile ramase dupa lichidare vor fi
atribuite de instanta competenta unei persoane juridice cu scop identic sau asemanator. In
cazul in care asociatia a fost dizolvata pentru motivele prevazute la primul alineat, bunurile
ramase dupa lichidare vor fi preluate de catre stat, prin Ministerul Finantelor sau de comuna sau orasul in a carui raza teritoriala asociatia isi avea sediul, daca aceasta era de interes local.
Art.56. Data transmiterii bunurilor este cea a intocmirii procesului-verbal de predareprimire,
daca prin aceasta nu s-a stabilit o data ulterioara.
CAPITOLUL VIII- Lichidarea Asociaţiei
Art. 57. In cazurile de dizolvare prevazuta la art. 51 si 52, lichidatorii vor fi numiti prin insasi
hotararea judecatoreasca.
Art.58. Mandatul Consiliului Director inceteaza o data cu numirea lichidatorilor. Lichidatorii
vor putea fi persoane fizice sau juridice. Reprezentantii permanenti- persoane fizice ale
persoanei juridice lichidatoare- trebuie sa fie lichidatori autorizati, in conditiile legii.
Art.59. Imediat dupa intrarea in functie, lichidatorii vor face inventarul si vor incheia un
bilant care sa constate situatia exacta a activului si pasivului.
Lichidatorii sunt obligati sa primeasca si sa pastreze registrele si orice alte acte ale asociatiei. De asemenea, ei vor tine un registru cu toate operatiunile lichidarii in ordinea datei acestora.
Art.60. Lichidatorii sunt obligati sa continue operatiunile juridice in curs, sa incaseze
creantele, sa plateasca creditorii si, daca numerarul este insuficient, sa transforme si restul
activului in bani, procedand la vanzarea prin licitatie publica a bunurilor mobile si imobile.
Lichidatorii pot realiza numai acele operatiuni noi care sunt necesare finalizarii celor aflate in curs.
Art.61. Suma cuvenita creditorului cunoscut care refuza sa primeasca plata creantei sale se va consemna in contul sau. Daca plata creantei nu se poate face imediat sau atunci cand creanta este contestat, lichidarea nu se va declara terminata inainte de a se garanta
creditorii.
Art.62. In orice caz, lichidatorii nu pot incheia operatiunile si nu pot remite celor in drept
contul gestiunii decat dupa expirarea unui termen de 6 luni de la publicarea dizolvarii
asociatiei.
Art.63. Lichidatorii raspund solidar pentru daunele cauzate creditorilor din culpa lor. Atat
fata de asociatie, cat si fata de fondator, lichidatorii sunt supusi regulilor mandatului.
Art.64. Dupa terminarea lichidarii, lichidatorii sunt obligati ca in termen de doua luni sa
depuna bilantul, registrul jurnal si un memorandum, declarand operatiunile de lichidare la
Registrul asociatilor si fundatilor. Publicarea lichidarii se face prin afisarea la usa instantei in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul persoana juridica, in termen de doua luni de la terminarea lichidarii.
Art.65. Daca in termen de 30 zile libere de la depunerea bilantului nu se inregistreaza nici o contestatie, bilantul se considera definitiv aprobat si lichidatorii, cu autorizarea judecatoriei, vor remite celor in drept bunurile si sumele ramase de la lichidare, impreuna cu toate registrele si actele asociatiei si ale lichidarii. Numai dupa aceasta lichidatorii vor fi considerati descarcati si li se va elibera, in acest scop, un act constatator.
Art.66. Contestatiile la bilantul lichidatorilor se pot formula de orice persoana interesata la
judecatorie. Toate contestatiile se solutioneaza printr-o singura hotarare. Sentinta
pronuntata de judecatorie este executorie si este supusa numai recursului.
Dupa terminarea lichidarii, lichidatorii trebuie sa ceara radierea Asociatiei din Registrul
Asociatiilor si Fundatiilor.
Art.67. Asociatia isi inceteaza activitatea la data radierii din Registrul asociatiilor si
fundatiilor. Radierea se face in baza actului constatator eliberat lichidatorilor, in conditiile
prevazute de lege, prin care se atesta descarcarea acestora de obligatiile asumate.
CAPITOLUL IX – DISPOZIŢII FINALE
Art. 68. Prezentul statut poate fi modificat cu indeplinirea conditiilor prevazute de lege si de
statut. Cererea de inscriere a modificarii va fi insotita de Hotarare aAdunarii Generale, iar in cazul modificarii sediului, de hotararea Consiliului Director.
Prezentul statut este guvernat de legea română. Ïn situaţia în care intervin modificări ale
legislaţiei în domeniu, prezentul statut va fi modificat în conformitate cu noile prevederi.
Toate disputele născute din sau în legătură cu acest statut, inclusiv orice problemă privind
interpretarea, validitatea sau încetarea acestuia, care nu pot fi rezolvate pe cale amiabilă,
vor fi deduse spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente.
Art.69. Împuterniciţi în vederea desfăşurării procedurii de înscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor , precum si de modificare a Actului Constitutiv si Statutului Asociatiei, sunt imputerniciti toti membrii consiliului director.