Tesla e, fără îndoială, un nume uriaș în industria auto, chiar dacă nu produce mașini cu motoare clasice precum greii domeniului. Și vrea să demonstreze încă o dată acest lucru cu o baterie care i-ar asigura un succes enorm.
În acest moment, mașinile electrice încep să câștige teren, dar multă lume le evită. Sigur că, pe de-o parte, e și problema cu infrastructura – nu prea ai unde să încarci, mai ales dacă-ți iei o mașină cu autonomie relativ redusă. Dar, pe de altă parte, cel mai important aspect rămâne prețul.
Mașinile electrice sunt, încă, destul de scumpe, iar acest lucru e cauzat și de prețul bateriei. Cam o treime din prețu final al unei mașini e reprezentată de costurile cu bateria. Așadar, producătorul care reușește să-și reducă puternic costurile cu bateria, ar putea face mașinile electrice accesibile pentru toată lumea
Bateria gândită de Tesla, pas uriaș în industrie
Tesla mizează pe o tehnologie care ar putea face ca bateria să nu mai funcționeze cu cobalt. E un material care se regăsește în toate bateriile litiu-ion și au existat și câteva controverse legate de acest lucru. Problema e că e dificil de obținut și sunt deja acuze la adresa Tesla și altor companii că exploatează minori în minele de cobalt. Mai mult, există presiuni din partea organizațiilor de mediu, care susțin că minele de cobalt, cum sunt cele din Congo, poluează foarte mult.
Dacă acest material natural poate fi înlocuit, costul unei baterii ar putea fi redus, dacă e folosit un produs sintetic.
Și fix pe asta mizează Tesla, care lucrează la o baterie denumită LFP – adică lithium iron phosphate. Pe românește, înseamnă baterii cu fosfat de litiu-fier. Și se urmăresc o serie de beneficii: autonomie mult mai mare, un număr mai mare de încărcări posibile pe durata vieții bateriei – până la aproximativ 75 de ani și o mai mai putere. Și totul cu costuri mai mici.
Tesla a primit deja aprobare în China pentru a produce mașini cu bateriile care pot aduce o durată de viață a bateriei de până la de 1,6 milioane kilometri. Partenerul Tesla în această afacere este CATL (Contemporary Amperex Technology), cel mai avansat producător de baterii din lume, care are în portofoliu nume mari ale industriei auto: Daimler, BMW, Volkswagen, Toyota, Ford și Volvo.
Primele baterii sunt puse pe Tesla Model 3, produs în China, în singura uzină a constructorului din afara Americii.